שאלת ניקוי מצערת וחיישן MAF - מאזדה 3 2009 צורה חדשה

הרכב מעשן, המותחן תפוס? אין בעיה, כאן המקום להציגה
audiophy
Articles: 0
הודעות: 4
הצטרף: א' פברואר 05, 2017 3:01 pm
יצירת קשר:

שאלת ניקוי מצערת וחיישן MAF - מאזדה 3 2009 צורה חדשה

שליחה על ידי audiophy » א' פברואר 05, 2017 3:22 pm

שלום לכולם

יש לי מאזדה 3 2009 (הצורה החדשה) עם בעיות של טורים עולים ויורדים במצב עצירה על DRIVE עם רעידות. יש לי חיווי על P0506 שמדבר על סל"ד נמוך מהמצופה במצב סרק. הרכב עבר 120000 ק"מ. מיטב האנשים ממליצים להתחיל עם ניקוי מצערת כדי לראות האם הבעיה תיפתר, לכן החלטתי על ניקוי מצערת מה שרק יכול לעשות טוב במידה והעבודה נעשית כמו שצריך. המצערת שלי היא אלקטרונית. כמו כן הומלץ לי גם לבצע ניקוי חיישן ה MAF ולכן גם אותו אנקה.
נסיתי לעשות בדק בית ולקרוא כמה שיותר פוסטים בפורומים ולצערי לא מצעתי תשובות חותכות לגבי כל מיני שאלות בנושא ניקוי מצערת.

עד כה, זה מה שאני סגור לגביו:
- חשוב לבצע ניקוי מצערת אלקטרונית עם ספריי לניקוי מצערת (לא מומלץ ספריי קרבורטורים לטובת המכלול האלקטרוני והאטמים)
- חשוב לבצע ניקוי חיישן ה MAF רק עם ספריי לניקוי MAF (לא מומלץ ספריי קרבורטורים כלל)
- הניקוי המיטבי הוא כאשר מפרקים את המצערת ומנקים משני צידי בית המעצרת.

אלו הנושאים שאני לא סגור עליהם לגבי הדגם שלי:
- האם מותר לסובב את הפרפר כדיי לנקות את הפיח כאשר המצערת עדיין מחוברת ?
- האם מותר לסובב את הפרפר כדיי לנקות את הפיח כאשר המצערת מפורקת ?


באיזה מקרה חייבים לבצע לימוד מחשב?
- האם לאחר פירוק המצערת וניקוי כאשר מסובבים את הפרפר בצורה חופשית על מנת לנקות ?
- האם לאחר ניקוי המצערת כאשר עדיין מחוברת (ללא פירוק) כאשר מסובבים את הפרפר בצורה חופשית על מנת לנקות ?
- האם לאחר ניקוי המצערת כאשר עדיין מחוברת (ללא פירוק) כאשר מסובבים את הפרפר במילימטר רק בשביל לנקות את איזור התעלה שהוא סגור על ידי הפרפר ?

האם לימוד מחשב זה סתם גימיק שלוקחים עליו כסף במוסך והרכב מבצע לימוד עצמי בכל מקרה עם הקילומטרז' ?


אני שואל את כל השאלות הללו כי אני רוצה לגשת למוסך כדי שיבצע את ניקוי החלקים הנ"ל (מצערת וחיישן MAF) ומוסך מורשה של מאזדה מבקש 608 ש"ח (כולל מע"מ) על העבודה - מה שנראה לי יקר. לכן, אם אני אכיר בדיוק מה נדרש לבצע אני אוכל לבקש את אותה עבודה במוסך לא מורשה - העיקר לוודא שהעבודה נעשית כמו שצריך ושלא יווצר לי נזק.

תודה מראש לכל העונים.

סמל אישי של משתמש
רפי לין
Articles: 0
הודעות: 464
הצטרף: ש' אוגוסט 04, 2012 4:39 pm
יצירת קשר:

Re: שאלת ניקוי מצערת וחיישן MAF - מאזדה 3 2009 צורה חדשה

שליחה על ידי רפי לין » א' פברואר 05, 2017 8:23 pm

לפני הכל בדוק שאין סדק בצנור כניסת האויר אל המנוע.
לפעמים הוא סדוק (מלמטה) ולכן נכנס אויר לא מדוד למנוע וגורם לסבובי מנוע לא נכונים.
בברכה - רפי לין

alexanderk
Articles: 0
הודעות: 13
הצטרף: ב' אפריל 23, 2018 3:58 pm
יצירת קשר:

Re: שאלת ניקוי מצערת וחיישן MAF - מאזדה 3 2009 צורה חדשה

שליחה על ידי alexanderk » ב' יוני 03, 2019 7:35 pm

אהלן,

רציתי לדעת איך פתרת בסופו של דבר את הבעיה. נשמע שאני סובל בדיוק מאותה הצרה. היום גם נדלק לי חיווי "בדוק מנוע" לראשונה.
פלאגים (אירידיום) הוחלפו לפני כחצי שנה.
גם אצלי זו מאזדה 2011, 2 ליטר אוטומטית.

טורים יורדים בכ-300 סל"ד ב-D בעת עמידה בעיקר בזמן לחיצה על דוושת הבלם.

הרכב נוסע תקין וללא בעיות למעט המטרד המדובר.

במידה וניקית באופן עצמאי את בית המצערת וחיישן ה-MAF אשמח אם תוכל לשתף.

המון תודה!

audiophy
Articles: 0
הודעות: 4
הצטרף: א' פברואר 05, 2017 3:01 pm
יצירת קשר:

Re: שאלת ניקוי מצערת וחיישן MAF - מאזדה 3 2009 צורה חדשה

שליחה על ידי audiophy » ב' יוני 03, 2019 10:05 pm

היי,

מכיוון שלא רציתי להתעסק בעצמי, מצאתי מוסך שהיה מוכן לפרק את בית המצערת בעדינות ולבצע ניקוי עם ספריי לניקוי מצערת של חברת Liqui Moly שרכשתי עבורו, כיוון שכמעט כל מוסך שבדקתי - לא היה להם שום ספריי לניקוי מצערת אלא ספריי לניקוי קרבורטור (סיפור עצוב) - שאינו מומלץ לשימוש עם מצערת אלקטרונית.

על ספריי שילמתי כ 100 שקלים. על הניקוי שילמתי למוסכניק כ 120 שקלים כולל מע״מ. הספריי הזה של ניקוי מצערת עושה עבודה מדהימה. נדרש לעבוד בעדינות איתו ועם פרפר המצערת.

לאחר הניקוי - בית המצערת נראה ממש כמו חדש. חסכתי המון כסף (מוסך אחד שחשבתי שהיה אמין בעיניי טען שלא מתעסקים עם דברים כאלה וקונים חדש או משומש - חדש תומחר כ 5,000 והמשומש כחצי מחיר ממנו).


את חיישן ה MAF לא ניקיתי.
לאחר ניקוי המצערת הרכב כמו חדש ללא כל בעיה בנושא הטורים.

alexanderk
Articles: 0
הודעות: 13
הצטרף: ב' אפריל 23, 2018 3:58 pm
יצירת קשר:

Re: שאלת ניקוי מצערת וחיישן MAF - מאזדה 3 2009 צורה חדשה

שליחה על ידי alexanderk » ג' יוני 04, 2019 8:30 am

תודה רבה על התגובה!
שמח לשמוע שהבעיה נפתרה בעלות נמוכה :)
אגב, גם אצלך נדלק בזמנו חיווי "בדוק מנוע"?

שאלה קטנה ברשותך,
לאחר ניקוי בית המצערת היה צורך בפעולות מיוחדות כמו חיבור הרכב למחשב לצורך לימוד המצערת? בכל זאת מדובר במצערת אלקטרונית.


ראיתי פתרון בפורום אחר עבור בעיה דומה לשלנו - אני מצטט את כל ההודעה:

"בעניין: ניקוי מצערת
צריך לאפס את המיקום של המצערת מול המחשב. כפי שרשמו מעלי:
1. ניתוק המצבר לכמה דקות תוך כדי לחיצה על הברקס כדי לרוקן זרם ממערכות הרכב.
2. חיבור המצבר.
3. התנעה ונסיעה רגיל.
במשך ה 150 ק"מ שלאחר מכן המחשב של הרכב ילמד את מיקום המצערת. אם לאחר 150 ק"מ כאמור עדיין יהיו טורים בהתנעה קרה מעל 1,500 סל"ד, ככל הנראה מנוע הצעדים של המצערת נדפק.
ניקוי בית מצערת יסודי מבצעים ע"י פירוק בית המצערת לחלוטין מהמנוע, וניקוי עם ספריי מיוחד למטרה זו. ראה בקישור הבא:

בסרטון רואים כמה לכלוך יש בצד השני של בית המצערת - הצד של המנוע - אותו לא ניקו אצלך.
מחיר סביר של ניקוי בית מצערת למזדה 3 במוסך מורשה כולל פירוק אמור לעלות בסביבות 400-500 ש"ח. במסגרת ניקוי זה, יש לנקות גם את חיישן ה MAF, וכן לשים אטם חדש בין בית המצערת לסעפת היניקה."


שוב תודה על התגובה!

audiophy
Articles: 0
הודעות: 4
הצטרף: א' פברואר 05, 2017 3:01 pm
יצירת קשר:

Re: שאלת ניקוי מצערת וחיישן MAF - מאזדה 3 2009 צורה חדשה

שליחה על ידי audiophy » ג' יוני 04, 2019 9:03 am

לפעמים הנורה תדלק כשיש בעיה בספיקת האוויר דרך המצערת. בעקרון הנורה נדלקת אחרי שישנה בעיה מעל זמן מסויים ותכבה לאחר זמן מסויים שאספקת האויר טובה יותר. מדובר על מערכת בקרה פשוטה on/off סביב סף מסויים שמדליקה נורה. בכל אופן - מאוד אופייני לבעיה הזו; לא משהו שאמור להדאיג אותך.

פרט לניקוי המצערת לא היה שום צורך בפעולות נוספות. המחשב ילמד לבד במהלך המסיעה את הוויסות של הפרפר במצערת.

דגש חשוב מאוד - כל עוד לא פותחים את הפרפר בכוח וגורמים להיסט במנוע הכל אמור להיות חלק וללא בעיות. פתיחת הפרפר צריכה להיעשות בעדינות.

alexanderk
Articles: 0
הודעות: 13
הצטרף: ב' אפריל 23, 2018 3:58 pm
יצירת קשר:

Re: שאלת ניקוי מצערת וחיישן MAF - מאזדה 3 2009 צורה חדשה

שליחה על ידי alexanderk » ג' יוני 04, 2019 10:15 am

תודה רבה!

מה שאתה מתאר זה בדיוק מה שאני חווה, אז נחמד לדעת שכנראה מדובר במשהו פשוט יחסית לטיפול :)
אגב, התחלתי את נסיעת הבוקר עם "בדוק מנוע" דולק, ובנסיעה קצרה שעתיים לאחר מכן הוא כבר לא דלק.

לגבי הניקוי - זה מה שחשבתי לעשות באופן עצמאי. נראה כמו תהליך מהיר ופשוט ועל פי מה שראיתי עד כה - אין באמת צורך לגעת בפרפר עצמו במידה ומסירים את כל היחידה. ריסוס בריא וניגוב עדין מאד משני הצדדים אמורים לעשות עבודה מעולה.
.
לצערי אני מוצא את התכשיר של Liqui Moly רק אונליין. תהיתי אם שווה להזמין גם את התכשיר הייעודי לניקוי ה- MAF (אם כבר, אז כבר...)
איפה רכשת אותו?

שיהיה אחלה יום וחף מתקלות ;)

audiophy
Articles: 0
הודעות: 4
הצטרף: א' פברואר 05, 2017 3:01 pm
יצירת קשר:

Re: שאלת ניקוי מצערת וחיישן MAF - מאזדה 3 2009 צורה חדשה

שליחה על ידי audiophy » ג' יוני 04, 2019 10:33 am

את התכשיר רכשתי באוטו דיפו.

לגבי הניקוי - יש לפרק את בית המצערת. לפתוח קלות את הפרפר ולהתיז את הספריי. לאחר מגן לסגור את הפרפר ולהתיז עוד מהספריי כדי ליצור שם ״בריכה״ שלאט לאט תנקה את הפיח. תן לזה לעמוד חצי שעה כי התכשיר הוא חומר פעיל. לאחר מכן קח נייר ותנגב את כל הנוזל משני כיווני הפרפר. יש לחזור מספר פעמים על התהליך עד שכל הפיח ינוקה.
שים לב - האיזור הקריטי לניקיון הוא היכן שהפרפר נסגר. שם נוצרה מעין טבעת של פיח שמונעת מהפרפר לאטום זרימת אוויר כאשר הוא במצב סגור/מנוחה.

באמת שאין צורך להתעסק עם חיישן ה MAF, במקרה הזה.

בהצלחה!

alexanderk
Articles: 0
הודעות: 13
הצטרף: ב' אפריל 23, 2018 3:58 pm
יצירת קשר:

Re: שאלת ניקוי מצערת וחיישן MAF - מאזדה 3 2009 צורה חדשה

שליחה על ידי alexanderk » ג' יוני 04, 2019 12:11 pm

אוקיי, אתחיל עם ניקוי בית המצערת בלבד.
לגבי הפרפר - אני רואה שהעמדה הרווחת לגביו היא שמומלץ מאד לא לגעת בו ידנית כי הוא אלקטרוני ואחר כך יצריך כיול/לימוד. בפורומים שונים נתקלתי בהודעות על כך שמגע ידני בפרפר אכן יצר בלאגן עם הסל"ד מה שהצריך את אותו הכיול/לימוד.

ראיתי באשכול שלך בקארספורום את התגובה הבאה:
פרפר מצערת חשמלית לא פותחים ידנית מהחשש שהשימוש הלא סביר בכוח היד יכול להביא לשבירת המנגנון המניע על הפרפר ואז הסיפור הוא מצערת חדשה. מחברים את הקונקטור המניע את הפרפר ולוחצים על דוושת הגז בחצי סוויץ ואז שהפרפר פתוח מריצים את הניקיון באיזור שהפרפר מסתיר.

אולי אנסה את האפשרות הזאת.
מקווה שלא אגיע למצב שיצריך ממני לפנות למוסך להמשיך טיפול...


תודה!

alexanderk
Articles: 0
הודעות: 13
הצטרף: ב' אפריל 23, 2018 3:58 pm
יצירת קשר:

Re: שאלת ניקוי מצערת וחיישן MAF - מאזדה 3 2009 צורה חדשה

שליחה על ידי alexanderk » ה' יוני 06, 2019 8:59 am

מעדכן שביצעתי אתמול ניקוי בית מצערת לפי הפרוצדורה שמופיעה במסמך השירות הבא של מאזדה ארה"ב:
https://www.miata.net/garage/tsb/01-007-09-2069.pdf

ניתקתי את המצבר, והמשכתי בפירוק בית המצערת.
אכן המצערת הייתה מטונפת להחריד והמרווח למעבר האוויר בסרק היה סתום למחצה.
השתמשתי בתרסיס ייעודי לניקוי מצערת של BG
(60 ש"ח)
ריססתי בכמויות נדיבות, המתנתי וניגבתי בעדינות. חזרתי על התהליך גם עם מברשת שיניים בזהירות. לאחר מכן בעדינות רבה הסטתי את הפרפר וניקיתי את האיזורים שנחשפו בזהירות יתרה.
נתתי לשאריות החומר להתנדף והתקנתי בחזרה עד להתנעה הסופית לפי הפרוצדורה.

התוצאה - מושלמת!
לא פחות מכך. הסל"ד יציב ובדיוק ברמה הנדרשת. הרכב שקט כפי שהיה כשקניתי אותו.
זמן עבודה - כחצי שעה (פשוט כי היא הייתה כל כך מלוכלכת).


המון תודה על המידע בשרשור הזה :)

שלח תגובה